9 Eylül 2015 Çarşamba

ODTÜ Yabancı Dil Kursu

 Dil öğrenmeye karar vermek ve bunu uygulamaya geçirmek aslında meşakkatli bir iştir. Hangi kursu seçeceğiniz,o kursun kalitesi,hocaların uyumu,bunların hepsi birer detaydır ve önemlidir. İngilizce öğrenme konusunda atacağınız her adımın devamlılığını bu aldığınız kararlar belirler. Bir çok kişi,yolun sonunu görmeden bu işten vazgeçebiliyor. Bir çok öğrenci hemen ilk suçlamayı da kursa yapar,böyle bir durumda. Kursun,okulun ne kadar iyi olursa olsun sende azim yoksa onlarında yapabileceği fazla birşey yok. Bunun içinde kursa giderken uygulamanız gereken bir kaç kural var. Bunlar;
  • bol bol ingilizce konuşmalar dinlemek.
  • İngilizceyi hayatınızda kullanmaya başlamak
  • Kurs tarafından size verilen kitaplardan,yardımcı kitabın alıştırmalarını çözmek.
  • Her ders sonu eve gittiğiniz zaman dersleri tekrar ve tekrar etmek.
  • Kursun size herşeyi vereceğine inanmayın,internet sitelerinden yararınıza olacak ingilizce gramel,alıştırma gibi siteler bulun. Öğrendiklerinizin üzerine sizde bir şeyler katmaya çalışın.
 Şimdi gelelim kurs seçiminde,size yardımcı olmak için yazdığım bu yazıda ODTÜ Yabancı Dil Kursu'nu tanıtmaya.
  1. ODTÜ'nün en büyük avantajı,üniversite yerleşkesi içinde yer almasıdır. Sizi gerçek bir eğitim yuvası karşılıyor ve orada sizi dil öğrenmeye motive ediyor. 
  2. Dersler,kurs başlarken alacağınız ders kitaplarından yapılıyor. Pearson'ın ders kitapları veriliyor ve Pearson dünyada tanınmıştır,zaten bilen bilir.Ben,Pearson'ın Oxford ve diğer ingilizce ders kitaplarından bir tık daha iyi olduğunu düşünüyorum,tek dezavantajı listening konuşmalarının çok hızlı olması bu yüzden konuya hemen uyum sağlayamıyorsunuz. Kitapların içinde ingilizce bilseniz dahi anlamakta zorlanacağınız,ingilizce sık kullanılan deyimler mevcut ki bunları da öğretmeleri çok iyi.Ayrıca,ODTÜ'nün kendi basımı olan bir reading kitabı var ki o da çok iyidir ama bu kitapta ki alıştırmaları gerçekten çözmeniz gerekiyor öğrenebilmek için,sonra çözerim demeyin hemen çözmeye başlayın!
  3. ODTÜ yabancı dil kursunda dersinize gelecek hocalar,ODTÜ'nün hazırlık hocalarıdır,o yüzden hoca kalitesi gibi bir sıkıntınız olmasın.
  4. Ben hafta içi akşam programındaydım,dersler Pazartesi ve Çarşamba günleri 3 saat,Cuma günleri ise 2 saattir. Dersler 18:30'da başlıyor.
  5. ODTÜ'ye ulaşım konusunda sıkıntınız olmasın her 10 - 15 dk içinde dolmuş var. Eğer ODTÜ'nün içinden dolmuşa binip hazırlık yol ayrımına kadar gitmek isterseniz,dolmuşun normal tarifesini değil sadece 1 lira ödersiniz. Zaten ODTÜ giriş kapısından,hazırlık binası,en fazla 10 - 15 dk sürüyor,yürüyün açılırsınız 😊
Şimdilik aklıma gelenler bunlar sormak istediğiniz bir soru olursa yorum atabilirsiniz ya da aklıma yeni birşeyler gelirse editlerim.

8 yorum:

  1. Ben önümüzdeki dönem için yazılmayı düşünüyorum fakat bazı kötü yorumlarla karşılaştım.Bir arkadaşımda sadece belli seviyeye yönelik ders anlatılıyor gibi bir yorum da bulundu.Doğru mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı hanım geç cevap yazdığım için özür dilerim. Askerde olduğum için yeni gördüm. Zaten buy zamanlarda kurs başlamış oluyor,az çok kendinizde görmüşsünüzdür. Bizim kurda memnun olanlarda vardı,olmayanlarda. Tamamen hocanız tecrübesine ve bilgi birikimine kalmış bir şey bu. Çok iyi ders anlatan hocalarda var.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Pearson kitapları için kurs ücreti dışında bir ücret mi veriliyor, eğer öyle ise ne kadar? Bir de 4 taksitin hepsi için sözleşme imzalanıyor mu, yani kurstan ayrılırsan kalan taksitleri vermek zorunda kalıyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk öncelikle Pearson ders kitapları için belli bir ücret ödüyorsunuz,yaklaşık 80 lira ödemiştim ben. Siz kursa yazılıyorken 4 senedin taksiti imzalatılır ve kurstan ayrılmanız durumunda ücretin alınacağına dair sözleşme imzalarsınız. Geçerli bir sebebiniz olursa müdüriyet almayabilir.

      Sil
  4. TOEFL IBT kursuyla ilgili bir bilginiz var mı? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Haftaiçi gitmeniz cok yorucu oluyor muydu sizin için ben karar veremedim haftasonu mu haftaiçi mi gitsem konusunda

    YanıtlaSil
  6. merhaba bende konuşma ve iş ingilizcesi kursuna gitmeyi düşünüyorum ancak genel olarak yorumlar olumsuz. eğitimin normal odtü hazırlık standartlarında olmadığı ticari olduğu söylenmiş birden fazla yorumda. siz ne düşünüyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil