27 Eylül 2015 Pazar

Youtuber Olmak İçin Gereken Ekipmanlar

 İnternetten ya da Youtube'dan yayın yapmak istiyorsunuz ve elinizde imkanlarınızda var,ancak ekipmanların neler olduğu konusunda bir bilginiz yoksa sizin için bir yazı hazırladım,umarım size yardımcı olur.

 KAMERA

 Arkadaşlar olmazsa olmazımız kamera,eğer profesyonel bir çekim yapmak istiyorsanız akıllı telefon sizin için yeterli olmayabilir. Bunun için yapmanız gereken bir video kamera almak.  Video kamera alırken dikkat etmeniz gereken ise kalitesi aman ucuz olsun,benim olsun gibi bir düşünceye kapılmamak. Piyasada çok çok düşük fiyatlarda kameralar bulabilirsiniz ama istediğiniz verimi,o kameradan alamazsınız. Siz her ihtimalle orta ve ya yüksek fiyatta kaliteli bir kamera almaya özen gösterin.Kamerayı genelde vlog olarak,yayın yapacak Youtuberlar için öneriyorum.

TRİPOT

 Videolarınızı sabit bir şekilde ve ya uzaktan çekebilmeniz için gerekli. Bugün piyasada birçok ucuz tripot markası var ama ben size yine tripot olayını iyice araştırmanızı ve kaliteli tripotları tercih etmenizi öneririm.

AYDINLATMA SİSTEMİ

 Arkadaşlar aydınlatma sistemi denildiği zaman hemen gözünüz korkmasın :) Piyasada softbox denilen yumuşatılmış ışık anlamına gelen sistemler var ve çok aman aman bir fiyatı yok zaten maksatınız kaliteli video çekmek unutmayın.

MİKROFON 

 Hangi konu ile ilgili video çekeceğiniz mikrofon seçiminizde sizi yönlendirecektir. Eğer oyun videoları yapacaksanız size dışarıdan gelen sesleri engelleyen kulaklı mikrofonları öneririm. Ancak amacınız sadece karşı tarafa sesiniz kaliteli gitmesi ise masa üzerinde kullanılan mikrofonları öneririm. Mikrofon seçimi sizin daha kaliteli sese sahip videolar oluşturmanızı sağlar.

FRAPS

 Eğer oyun kanalı açacaksanız,Fraps tam size göre ! Fraps bilgisayarda yaptığınız herşeyi ekrandan kaydeder. Bunun için bilgisayarınız iyi olmalı ve en az 1280*720 HD  30 fps görüntü alabilmeli.Fraps'ı İndirmek İçin Tıklayın! 
 Fraps'ı indirdiniz ve kurulum aşamasındasınız,o zaman sizi buraya alalım! Fraps,Fraps Kullanımı .

 ADOBE AFTER EFFECTS 

 Bu program sizin video içine yazı ekleme ve kesme işlemlerini yapabilmeniz için gerekli,programın bu özelliklerini öğrenmeniz sizin için yeterli. Adobe After Effects'i Satın Almak İçin Tıklayın! 

Youtuber olmak için gerekli olan herşeyi,ben öğrendikçe sayfayı güncelleyeceğim arkadaşlar. Sağlıcakla kalın.

Cep Telefonu İle Youtube Videoları Çekmek

Burada ki yazımda dikkatinizi çekebilir! Youtube İle Para Kazanmak 

 
 
  



 

24 yorum:

  1. Telefondan nasil youtuber oluruz, telefon la youtubelik yapmak istiyorsan program vs...)

    YanıtlaSil
  2. Kaliteli video çekmeni sağlayacak ücretli veya ücretsiz programlar varsa araştırıp kullanabilirsin. Profesyonel bir vlog paylaşımları yapmayı düşünmüyorsan sana ancak bunu onerebilirim. Sosyal medya ağın geniş ise video hitlerini yüksek tutarsın. İleride bu işi yapmaya devam edersen,profesyonel çekimlere başlarsın.

    YanıtlaSil
  3. Fujifilm Finepix kullanıyorum acaba ama yeterli olurmu ? Masa başında değil de, yürürken veya gezerken videolar çekmek istiyorum vlog tarzı. Bunun için ekipman önerileriniz nelerdir ?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Aleyna Hanım,
    hareket halinde video çekimleriniz için size
    Canon VIXIA mini X'i öneririm. Kullandığınız kamera olan Fujifilm Finepix (ayrıntılı olarak modeli yazmamışsınız) ise şimdilik sizin ihtiyacınızı karşılar diye düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda,youtube gelirleriniz falan olursa profesyonel çekimler için bütçenizden harcama yapmanızı öneririm. Çektiğiniz videoları düzenlemeniz için size Adobe Premiere'i öneririm. Ücretli bir programdır ancak ev kullanıcıları için video düzenleme programları arasında en iyisidir.
    İyi günler dilerim Aleyna Hanım,başarılar.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Ben oyun videosu agielikli olmak uzere dslr canon 1200d almayi dusunuyordum sizce visso 1300 liralik butcem var sadece kamera icin tavaiyelerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Video çekmek için DSLR kamera alacaklara tavsiyelerim,FPS özelliklerine dikkat etmeleri. (FPS: saniye başına düşen kare sayısı.) Bunun yanında kameranın kayıt yapacağı format ve çözünürlük. Bunlar bize iyi bir video çekmek için yeterli. Seçtiğiniz kamera olan Canon EOS 1200D ;
      saniyede 30 kare ve 1080 p full HD videolar çekmenize olanak sağlamaktadır. Video kameraların bir çoğunda kullanılan tekerlek düğmeler bu cihazda kullanılmamış ve yerine yön tuşları kullanılmıştır;bu özellik kamera menüsünde seçenekler arasında rahatça dolaşmanızı sağlamaktadır. Gövdesinin ufak olması ise cihazı daha rahat kullanmanızı sağlamaktadır. Seçtiğiniz kamera bence uygundur.

      Sil
  7. Iyi bir video kamera cok pahali 2000 3000 tl benim saadece kamera icin 1300 liram var dslr malina almayi dusuyorsum tavsiye verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Berk bey;
      Sizede yukarıda özelliklerinden bahsetmiş olduğum Canon EOS 1200D'yi öneririm.

      Sil
  8. Merhaba yazınız çok yararlı oldu, ben de bir şey sormak istiyorum. Telefondan video çekmek istiyorum ama birçok yerde telefon mikrofonu almanız gerekiyor yazılmış. Bunu illa almamız gerekiyor mu, almazsak sesimiz gitmez mi? Cevap verirseniz mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,sizin için faydalı olacak birşeyler yapabildiğim için mutlu oldum,teşekkür ederim. Öncelikle mikrofonlar video çekimlerinde daha net ses kalitesinin oluşabilmesini sağlarlar. Akıllı telefonunuzdan daha önceki video çekimlerinizden de anlayabileceğiniz gibi sesler,Youtube ortamında profesyonel yayın yapan kişilerin ki kadar net gelmez.
      Telefonunuzla gelen mikrofonlu kulaklık (eğer varsa) ilk videolarınızda size yardımcı olabilir ve yaka mikrofonu şeklinde kullanabilirsiniz. Daha sonraları bütçeniz el vermesi durumunda size önerebileceğim ses mikrofonu,eğer yaka mikrofonu kullanmak isterseniz;IK Multimedia iRig Mic Law.Eğer el mikrofonu kullanmak isterseniz;IK Multimedia iRig Mic ya da daha kullanışlı olan IK Multimedia iRig mic cast'dir.
      Fiyat olarak daha uygun bir marka ararsanız ise; Boya By-M1 yaka mikrofonunu öneririm.
      Ayrıca,
      ilk başlarda ses mikrofonsuz video çekmek zorunda kalırsanız;
      * telefonu sesinizi net alabileceği uzaklıkta tutmanız,
      *ortam seslerinin mümkün olabildiği kadar az olması (bunun için video kayıtlarınız için kapalı ortamları öneririm.)
      *kapalı ortamlarda ise ses yankılanmamasının fazla olmamasına önem vermenizi önerebilirim (bunu anlayabilmek için ellerinizle alkış sesi çıkartabilirsiniz ya da bir kaç ses denemesiyle algılayabilirsiniz).
      Başarılar dilerim.

      Sil
  9. Twitch ve youtube a yayin yapmak istiyorum. Bilgisayarimin ozellikleri ndivia gtx760 256bit 2 gb ekran karti.
    16gb ram. I5 islemci 4670. Z87 A ana kart. 700 watt kasa var. Kamera 1080p video kamera var. Internet yukleme hizim 30mbit. Upload hizim 5 mbit. Yayin yaparken karincalaniyor ve yayin donuk donuk gidiyor. Acaba yayin ayarlarim mi yanlis yoksa pc bu kadarini mi kaldiriyor?

    YanıtlaSil
  10. Ben masa başı oyun videoları çekmeyi düşünüyorum aklımda kamera olarak TRUST URBANREVOLT 20894 var.Aksiyon kamerası ama mesela hem bisikletle bir video çekerken kullanabilirim hemde normal bilg. videosu için kulanabilirim diye düşündüm ama ana amaç bilgisayar.Birde mikrofon olarak Trust 16973 Starzz Ayaklı Mikrofon var Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar ben sabit bir mekanda yani odada oyun videoları çekmek istiyorum açık alanda vs işim yok amacım Youtube & Twitch kanallarında oyun videoları çekmek ve bunun yanında dikdörtgen içinde sağ alta koyabileceğimiz bizi çeken bir kameraya ihtiyacım var sizce hangi kamerayı almalıyım bütçem pek geniş değil fiyat performans olarak ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
  12. Merhaba ben röportaj & sosyal deney tarzı video paylaşımlarında bulunmak istiyorum önerebileceğiniz ekipmanlar nedir? cevaplarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba ben röportaj & sosyal deney tarzı video paylaşımlarında bulunmak istiyorum önerebileceğiniz ekipmanlar nedir? cevaplarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  14. merhabalar bende belgesel tarzında videolar cekmek istiyorum ve kameracı arkadasım uzaktan cekim yaptıgında sesimin net cıkması icin yaka mikrofonu alıcam ama yaka mikrofonu nasıl kullanılır bilmiyorum. yani bluetoothlu felan mı acaba yada yaka mikrofonu kamera ile eşleştircek miyiz =? simdiden tessekürler

    YanıtlaSil
  15. Merhaba abi bende youtuber hayatına başlamak istiyorum bu yüzden ucuza bir ekipman seti istiyorum.Kısacası bana ekimpan seti düzermisin abi

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    Ben şu an İstanbul şehrinde yaşayan Özgür Yılmaz'ım. Ben sadece 2 çocuk ile şu anda bir dul ve Nisan 2016 mali bir durumda sıkışmış ve Collinslenderscompany tarafından 18000TL tarafından dolandırıldıktan sonra faturalarım yeniden ödeme ve ödeme gerekiyordu. Hem özel hem de kurumsal olarak çeşitli kredi şirketlerinden borçlanmayı denedim, ancak asla başarıya ulaşamadım ve çoğu banka kredimi reddetti. Ama Tanrı'nın sahip olacağı gibi, Tanrı'nın kalbi, bana 120.000 Euro'luk bir borç veren özel bir borç veren borç verenin ardından bir adamla tanıştım ve bugün bir işletme sahibiyim ve çocuklarım şu anda iyi çalışıyor, eğer herhangi biriyle iletişime geçmeniz gerekiyorsa Sadece% 3 faiz oranı ve daha iyi geri ödeme planları ve programı ile kredi kontrolü olmayan firma, lütfen Greg Dunne (plutocreditfinancier@gmail.com) ile iletişime geçin. Bunu yapmıyorum ama şu an çok mutluyum ve insanlara onun hakkında daha fazla bilgi vermeye karar verdim ve ayrıca Tanrı'nın onu daha fazla kutsamasını istiyorum. Şirket e-postası aracılığıyla ona ulaşabilirsiniz. plutocreditfinancier@gmail.com

    YanıtlaSil
  17. iyi günler,bende masa mikrofonu var,kamerayı da telefonumdan halledeceğim çünkü 1080p kayıt yapabiliyorum.benim tek sormak istediğim beni çeken kamerayla ekranı kaydeden görüntüyü nasıl birleştireceğim?yani kamera görüntüsünü nasıl ekranın sol köşesine alırım?bunun için program önerir misiniz?

    YanıtlaSil
  18. Yatırım kredileri, proje finansmanı ve bireylere, dünya çapındaki işletmelere finansal destek gibi her türlü krediyi sağlıyoruz. % 3 faiz oranıyla fon veriyoruz. Yedi (7) iş günü içinde borç alın.
    E-posta adresi: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +18474539904

    YanıtlaSil
  19. Hello viewers all over the world, There is good news for you all today get your Blank ATM card that works in all ATM machines all over the world. We have specially programmed ATM cards that can be used to hack ATM machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at stores and POS. We give out this cards to all interested clients worldwide, We give out THE Blank ATM Card. Do you want to live a good life thought its illegal, its the easiest way to be a millionaire. it also has a technique that makes it impossible for the CCTV to detect you and you can only withdraw a total amount of $5,000 Dollars in a day on ATM Machine also avaialbel at cash delivery. We give up to $10,000.00 to $1,000,000.00 Dollars With our network hacking services. We can Recover all your lost money to Bitcoin and other Crypto currency, mortgage/realestate scams and fake ICOs within 48 hours or less. (Thomas Freddie Hackers) working together as a team to track down & to recover funds back from the most difficult internet SCAMMERS. NOTE!! We've received countless heartbreaking reports of notorious scammers and we’ve successful recovery them back via contact thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Do contact us on ((Binary Recovery. University Grades.Wiping Criminal Records, FB & IG Hack, Telegram, Loads & Phone Hacking)) border us with your jobs & allow us give you positive result with our hacking skills. We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your financial problems, If you are in need of any other cyber hack services, we are here for you anytime, any day so contact us via our Email Address: thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Regards
    THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS
    Email thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Call/Text: +1 (985)465-8370
    Motto: We offer the fastest and reliable services

    YanıtlaSil